Trzonka
Autor: bliźniaki na szlaku
Porąbka

Rodzaj miejsca: Trasy
Udogodnienia: Trasa dla osób na wózku
Aktywność: Pieszo
Wiek: 3+

Opis:

Szlak prowadzi szeroką, wygodną drogą, momentami praktycznie piaszczystą, momentami bardziej kamienistą. Może się zdarzyć, że minie nas samochód, dojeżdżający do jednego z domów położonych w okolicach Przełęczy Bukowskiej i Trzonki. Od parkingu mijamy kolejne stacje drewnianej Drogi Krzyżowej. Jeżeli po dojściu do skrzyżowania szlaku niebieskiego z zielonym będziemy chcieli kontynuować wędrówkę śladem tych kapliczek, musimy skręcić w lewo do Przełęczy Bukowskiej, a następnie kontynuować wędrówkę na wprost, zielonym szlakiem. Miniemy zabudowania, dość sporą polanę, a następnie droga poprowadzi nas w dół – aż do kapliczki Matki Bożej Śnieżnej. Jest to urokliwe miejsce, gdzie można odpocząć na przygotowanych wokół kapliczki ławeczkach, w pobliżu którego znajdują się źródła potoku Wielka Puszcza. W pierwszą niedzielę sierpnia odbywa się tutaj odpust ku czci Matki Bożej Śnieżnej.

Tutaj od razu warto zaznaczyć, że kto wybiera się na wycieczkę z wózkiem, jeżeli wózek jest dostosowany do jazdy w terenie, nie powinien mieć problemu by dojść do tego miejsca. Trasa momentami jest prawie gładka, momentami nieco bardziej kamienista, ale nie są to duże kamienie, do pokonania przez bardziej przystosowany do jazdy terenowej wózek.

Zmiejsca skrzyżowania szlaków zielonego z niebieskim można też ruszyć w prawo, w stronę szczytu Trzonki. Tutaj już trudniej będzie wybrać się z wózkiem, trasa robi się dużo bardziej kamienista.

Po drodze mijamy dróżki prowadzące do Chatki Klubu Turystyki Górskiej „Limba” oraz do pasieki. Szlak nie prowadzi na sam szczyt, lecz omija go, a na szczyt wskazują jedynie drogowskazy. Tuż za szczytem znajduje się punkt widokowy, do którego warto dojść i odpocząć w ciekawej wiacie turystycznej z panoramą Żaru, Kiczery i Skrzycznego.

INFORMATOR

Stopień trudności: 2

Podejścia: 280 m

Długość trasy: ok. 3,5 km w jedną stronę

Dojazd: Jadąc drogą 52 na trasie Bielsko-Biała-Kęty, w miejscu gdzie droga skręca (jadąc z Bielska za mostem na Sole), skręcamy w kierunku Porąbki. Zaraz potem, skręcamy w prawo w ul. Karpacką. Jedziemy prosto ok 1,5 km i na skrzyżowaniu obok sklepiku „Sezam”, skręcamy w lewo w ul. Bystrą. Jedziemy prosto, za skrzyżowaniem kontynuujemy jazdę prosto ul. Beskidzką. Jedziemy prosto do końca, ok. 100-200 m przed granicą lasu znajduje się zatoka na poboczu po lewej stronie.

Parking: Niewielka zatoka na poboczu przed wejściem do lasu, GPS: 49°49’42.2″N 19°15’15.4″E

Plan:

Gastronomia: brak

Toalety: brak

Recenzje:

To miejsce nie ma jeszcze recenzji na naszej stronie.

Pobliskie miejsca:

4.4

(870)

Bielska 1, 43-356 Kobiernice, Polska

dla wszystkichPlac zabaw na zewnątrzGastronomia